onsdag 12 september 2012

Trädgården är på min sida!



Precis när man inte har sin bästa dag och man är lite stackars så spottar trädgården ur sig en sådan här. Då blir man glad. Och den doftar gott av citron - lite oväntat.


 Växthuset gör också sitt bästa för att pigga upp. Jag fick en begoniaknöl av mamma och den har äntligen blivit en växt som BLOMMAR! Makalöst fin. Annars har jag mest bara ett par taniga tomatplantor därinne. Fast det ser ändå ganska ombonat ut. Måste tänka ut någon blomma jag kan ha där i vinter också så att det blir lite fint och färgglatt. Eftersom gossen tycker att det är en bra ide att sova på sin mamma - dvs jag kan inte röra mig från soffan - så är leta vinterblommor till västhuset en utmärkt sysselsättning här i eftermiddag.

 Lillasyster S... blev nog förresten mer påverkad av din stora dag än vad jag trodde. Köpte nämligen två små glastantvaser i den lokala charity shopen. Mycket användbara när blommor går av i trädgården - som kärleksörten på bilden.

1 kommentar: