måndag 24 september 2012

Jordmysteriet i badrummet

Sätt gärna på lite spänningsmusik i bakgrunden när ni läser detta.

Som ni kanske kommer ihåg så tog jag in mina krukväxter häromdagen. Plötsligt upptäckte jag jordstänk på fönsterbrädet - märkligt tänkte jag.


Sedan såg jag en stor jordplätt vid kranen. Mycket märkligt!


För att inte tala om jorden i badkaret. Men vad är nu detta? Har växterna börjat skvätta jord omkring sig??


Men så var det något som fick mig att flytta på barnens badkarsleksaker och där satt:











                                                                              




Jajjemensan en liten groda! Inte den på bilden såklart, den kommer från mina nya grodstrumpor. För givetvis tänkte jag inte FOTO och BLOGG utan STACKARS grodan du har ju inte ätit sedan i MÅNDAGS! när jag såg den. Snabbt som attan bar jag ut den i trädgården bakom garaget. Där är det lite lövigt och fuktigt dvs hemtrevligt för en groda. När jag sedan gick ut för att titta till den en halvtimme senare var den borta. Bra! Men vilken annorlunda gäst.

1 kommentar:

  1. Hihi, grodfarbrorn! Tur att du hittade honom i tid. Trodde först att det var dina spöken som varit i farten, kanske farbrorn med pipan.

    SvaraRadera