fredag 7 september 2012

Enveckasvirk

Häromkvällen när jag satt och tittade på OS, kom jag helt plötligt att tänka på en hög med garner som från början skulle bli en sådan där piffig rund sjal, men som såg ut som en vattenslang runt halsen när den var klar. Så då tänkte jag, hm varför inte göra en randig halsduk istället? För som vi alla vet så kan det inte bli för randigt. Men någonstans bland ränderna gick musten ur mig, och garnhögen och den stackars halvfärdiga halsduken hamnade nederst i projekthögen. Tills förrut nämnda kvällen! Då kom jag nämligen att tänka på vilka finfina garner det är, samt att det ju faktiskt var ett tag sedan jag virkade japanska blommor, samt att jaa en sådan där rund sjal är ju inte sa dumt iallafall. Så tadaaaa!


Jag får väl i ärlighetens namn säga att den är mer pyntig än varm, men den ser definitivt inte ut som en vattenslang längre! Och den kommer att piffa till tröjor hela hösten!

Som vanligt är det lite Kajsa Warg - fick lägga till två rosa rundlar när garnet tog slut, men jag tycker nog att det la till snarare än tog ifrån.

Förövrigt kan jag tillägga att jag aldrig har tittat så mycket på sport som nu. Snacka om OS-feber/frossa! Men det kommer inte att bli en vana så jag lägger inte till en ny etikett...

2 kommentarer:

  1. Very nice! And those 2 pops of pink give it a little extra something - a lovely unplanned design feature!
    Am hoping to have some time off in a couple of weeks, and to come for a visit - will email properly soon!
    Maria xx

    SvaraRadera
  2. Du är makalös! Sjukt piffigt.

    SvaraRadera