onsdag 12 september 2012

Le Love.


18 augusti. Le Love.
 
 
27 augusti. Kuredu, Maldiverna.
Från huvudstaden Male till Kuredu åkte vi ett miniflygplan. Här är Kuredu sett ovanifrån. Vår bungalow låg vid den röda pluppen, några steg från stranden.
 
 
 
 
Vi välkomnades med trummor, iskalla handdukar och varsin drink.
 
 
Honey moon-bädden.
 
 
Utanför bungalown. Här låg vi och läste mängder av böcker.
 
 
 
Det tog ungefär 45 minuter att promenera runt ön.
 
 
 
 
 
Vi snorklade en del och såg massor med olika fiskar, stingrockor och stora sköldpaddor. Det var spännande och häftigt, men samtidigt lite läskigt. En fisk som liknade den ovanför började äta på mannens päls.
Betydligt tryggare var det att ta en promenad längs med stranden där vi bodde. Fast vattnet var så grunt där på förmiddagarna trivdes både hajar, stingrockor och stora fiskar där. En morgon när det varit stormigt och regnigt under natten hittade vi en manet som såg ut som en stor lila damhatt.
 
 


2 kommentarer:

  1. Oh vad fint! Och oh vad jag ocksa vill aka... Sista bilden ar min favvis. Langtar ni tillbaka?

    SvaraRadera
  2. Jag var ju tveksam innan resan, om jag skulle trivas i hela två veckor hemifrån, hemmakär som jag är. Det visade sig gå alldeles utmärkt och var precis vad vi behövde efter att ha levt i en bröllopsplaneringsbubbla i tusen år :)

    SvaraRadera