onsdag 23 mars 2011

Knappjuveler resultatet


Som misstankt var det en tillstallning for little old ladies, men det har sin charm. Och jag tycker nog att det hela paminner om en syjunta mer eller mindre. Dar stickades och syddes, men sa har de ocksa ett tema varje gang. Knappjuveler som sagt for var del. Man kunde valja mellan att gora halsband eller orhangen - inget som kandes lockande. Men dar fanns ocksa en brosch. Dar slog jag till. Och nu kan vi tala skattkista. Jag har aldrig i mitt liv sett sa manga fina knappar pa samma stalle. Kunde nastan inte sova i natt nar jag tankte pa dem. Och de lag fargsorterade och i gamla finingkakburkar. Och gamla godingar pa gulnat papper. Oh! Bara for att fa valja och vraka bland dem igen ar det vart att ga tillbaka. Resultatet da undrar den nyfikne... Jaaa trots valdigt omsorgsfullt valjande blev inte min brosch sa snygg. Den sag mer ut som en brostvarta an nagot annat. Sa i morse sydde jag snabbt och smartfritt om den och ar nu mycket nojd. Har till och med haft den pa mig idag!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter, blir alldeles varm i magen! Och trevligt att de delar med sig av knappskatten. Låter som när jag slog till på ett stort "syskrin" i en antikaffär och satt och gick igenom alla fina knappar och spetsar och askar som medföljde. Lycka!

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen mysigt. Och annu roligare nar man traffar valfria tanter fran barntimmen pa stan och de sager jaaa jag horde att du var pa pysselkvallen. Visste inte att jag var sa kand bland de lokala tanterna...

    SvaraRadera