fredag 11 mars 2011

Jakten efter prickiga gardiner.

För några år sedan fanns en ljuvligt hemmafruig vit köksgardinkappa med röda prickar på Åhléns. Jag gick och klämde på den varje gång jag var där, men den passade inte in hos mig då, så det blev aldrig något köp. Nu hade den varit perfekt! Har letat och letat, men inte hittat något liknande. Idag rafsade jag lite bland mina textilier och hittade två tunna vita gardinlängder och kom på att jag för länge sedan haft en burk med röd textilfärg... letade och letade och hittade till slut den lilla burken. Det fanns lite färg kvar och den hade turligt nog inte torkat. Så jag lade en av gardinerna på lite tidningspapper och började göra prickar med hjälp av baksidan på en pensel. Mycket harmonisk eftermiddagssysselsättning! När prickarna har torkat ska jag fixera dem med strykjärnet och sedan fålla till den perfekta längden.

Pågående pyssel...

2 kommentarer:

  1. Oh jag blir sugen... Kanske en ide till Gottingens rum... vad anvander du for farg?

    SvaraRadera
  2. Använde en gammal mörkröd vattenbaserad textilfärg som jag köpte på ÖB för tusen år sedan. Använde samma färg när jag gjorde julklappsörngott till hela familjen :)

    SvaraRadera