fredag 11 mars 2011

Äntligen prickiga köksgardiner!


Nu hänger de där, i mina köksfönster, de efterlängtade prickiga!

Att leka med textilfärgen var roligt. Svordomarna kom när jag upptäckte att de billiga ikealängderna, som utgjorde basen i projektet, var sanslöst snedsydda. Jag hade dragit en tråd och klippt längs med, precis som vår kära mor lärt mig. Först efter att jag ivrigt fållat upp den lilla kappan upptäckte jag hur sned den var. Argh! Sprättade, mätte och markerade på tusen ställen innan jag klippte och gjorde om härligheten igen. Men sött och somrigt blev det!

1 kommentar:

  1. Verkligen jattefint! Som sagt blir sugen. Jag har forovrigt haft samma problem med tradrakan. Det ar irriterande. Beroende pa vad jag ska gora sa klipper jag ibland busigt efter monstret istallet (sag inget till mamma haha)

    SvaraRadera