tisdag 20 december 2011

Julmys (och en del svordomar).



Som ni ser överlevde jag pepparkaksbaket. Degen var ganska lättarbetad (och rackarns god!), men kakorna flöt ut litegrann i ugnen. Det är så längesedan jag bakade pepparkakor sist, så jag minns inte riktigt hur det brukar vara. Att leka med kristyr var roligt, men kladdigt. Hade lite ont om tid när jag gjorde det, men hade kunnat tänka mig att pyssla mycket mer med kristyr.




Igår köpte och klädde vi granen. Ljusslingan verkar dock inte vara att lita på så risken finns att granen står släckt och deprimerad på julafton. Gick igenom alla lampor idag (naturligtvis hade jag valt en slinga med extra många ljus i) och bytte ut en av de sista jag kollade. Morr och fräs. Håll tummarna att den håller sig i skinnet nu...

2 kommentarer:

  1. Tror att det ar svordomarna som ger den dar sista kryddan at baket. Sa inget att oroa sig for. Fin gran och fina faglar. Eventuellt att jag kontrar med min lilla fagel som kom med huset. Vi far se..

    Sista pyntet med rosen var valdigt fint. Har du pysslat det sjalv?

    SvaraRadera
  2. Hjärtat med rosen kommer från Indiska. Har klämt på den länge och så plötsligt en dag kände jag mig lite eländig och de hade dessutom 4 för 3 och då slog jag till! Finns som kulor också, rackarns finna de också.

    SvaraRadera