onsdag 24 oktober 2012

Juveler i mängder



 Här har det snurrats och trådats juveler minsann! Både i kyrkans pysselgrupp och hemma. Papperspärlorna blev efter mycket funderande och rotande ett isprinsesshalsband. Ganska nojd faktiskt, men materialsnobben i mig är väl inte helt överrens med plastpärlorna... Kanske att jag gör om det med glaspärlor istället för modellen är bra.



 När gossen lurar på eftermiddagen så sitter Gottingen och jag och rotar i pärlburkarna och bland knapparna. Jag är väldigt inne på berlockarmband - förmodligen pga Eiffeltornsarmbandet och mitt Trollarmband.  Vi har därför snurrat ihop ett armband till mig i blåturkosgrön (som förövrigt passar löjligt bra till klänningen jag hittade i lokala charity shopen, som inte gick att snyggfota så ni får helt enkelt lita på mitt ord, eller vänta tills ni får se mig i den) och ett till Gottingen i fina rosa toner. De är båda gjorda med knappar som berlocker och olika pärlor och efter mycket noga väljande av båda. Vi tillbringade lång tid bland knapparna i affären. Men ska man göra något så kan man lika gärna göra det ordentligt!


Hösten är verkligen in på knuten. Skönt med innomhuspyssel då.

2 kommentarer:

  1. Ooooh, such loveliness! The bracelets are great - and those paper beads look so nice, I'm impressed!
    Maria x

    SvaraRadera
  2. Trevliga mästerverk! Själva momentet när man ska välja och vraka bland fina knappar och pärlor är ju mysigt i sig och särskilt i sällskap av en liten godbit. Så roligt att få en inblick i vad hon tycker är fint, vilka saker hon plockar ut när hon får välja det allra finaste. <3

    SvaraRadera