tisdag 9 oktober 2012

Draperi


 När jag ändå pratar syrummet... jag har minsann börjat flytta in så smått. Redan tidigare har det irriterat mig att det ser så stökigt ut i hyllan hur jag än försöker. Så nu när syrummet äntligen är på riktigt så vill jag inte nöja mig med en massa sådär lösningar eller att det ska se halvdant ut. Därför sydde jag ett draperi!


Vet inte om det kvalar in som draperi, men det är ett sådant härligt och rejält ord. Som mormor sa. Så draperi är det! Fullt med ugglor bland träden för extra lycka. Och tänk vilken massa pysselgodsaker jag kan gömma därbakom.

Och ja jag vet! Som genom ett under blev det prydligt hyllan också i och med att draperiet kom upp. Makalöst helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Draperi är en utmärkt lösning. Så skönt att kunna välja vilka saker som ska synas. Det finns ju alltid retfulla saker som liksom inte passar in någonstans när man ska färg-och-formkoordinera i hyllan.

    SvaraRadera