söndag 17 juni 2012

Vi har köpt hus

Närmare bestämt ett växthus! Nu är det slut på fröodlingar i hela köket! I onsdags kom det vandrande över gräsmattan (faktiskt!). Har väntat ett par dagar, med kliande fingrar, på att betongen på golvet skulle torka - basen var lite för liten sa vi fick lägga till en bit, men igår var det dags att börja fixa.
Så efter en dags fejjande och putsande ser det nu ut såhär! Lägg särskillt märke till torpargrunden. Den kommer att ge mig träningsvärk i veckor, men jag visste väl att det var meningen att jag skulle spara alla de stenarna! Just nu har jag bara två stackars krukväxter därinne - mest för att ha något, men det kommer mera! Jag måste också reda ut det här med solskydd - ännu sålänge har jag bara en kökshandduk, men den räcker ju inte långt...

Jag går omkring och ler som en nykär och övervägde till och med en tur ut klockan 5.38 i morse när barnen väckte mig. Ah lycka!

1 kommentar: