måndag 18 juni 2012

Något lånat, något nytt och något barnförbjudet.

Storasyster S! Ditt fantastiskt vackra halsband har givit mig mardrömmar och gråa hårstrån! Har sprungit runt i alla butiker jag kunnat komma på för att hitta ett par örhängen att matcha det med. Nyansen på halsbandets pärlor är supertjusig men har visat sig vara väldigt ovanlig och jag har fått så många förfärliga förslag av "hjälpsamma" expediter! Jag håller fortfarande dörrarna öppna för loppisfynd och annat, men idag hittade jag en variant med en enkel pärla i tantglamourmodell som skulle kunna fungera. Det är samma färg, men en aning mörkare.


Och i kontrast till det här tjusiga, glamourösa och fluffiga, har jag unnat mig ett nytt Locher's-halsband till min samling. Sockersött på utsidan och en smula barnförbjudet på insidan ;)


2 kommentarer:

  1. Naughty!

    Men oh vad fint halsbandet ser ut mot tyget. Hoppas verkligen att det passar med orisarna ocksa! Men har du tankt att du skulle kunna ha strass istallet for parlor? Eller ar det parlor som galler? Strass som strass annars, dar skar det sig inte.

    SvaraRadera
  2. Jag är ju väldigt förjust i strass, så jag har tänkt på det också. Dock får man akta sig så att man inte blir drottning Silvia... Håller fortfarande ögonen öppna på loppis och antikaffärer etc. Skönt att ha en utväg i bakfickan iaf.

    SvaraRadera