torsdag 16 februari 2012

Före och efter-lådor.

Köket är det rum som jag tycker är roligast att inreda och pyssla med. Bit för bit har vi fixat till det som vi vill ha det. Det senaste steget var att sätta dit luckor och lådfronter för att få bort bastukänslan. Luckorna var inga problem eftersom de gamla fästena passade perfekt, men lådfronterna har nästan fått oss att lägga oss på marken och banka med nävarna. Lådfronterna hade nämligen förborrade hål i en märklig storlek som fick de flesta skruvar att drunkna eller sticka ut två centimeter. IKEA skickade trots detta inte med några skruvar i paketet och kunde inte tänka sig att göra det i efterhand heller. Suck. Lösningen blev att köpa skruvar i rätt tjocklek och sedan såga av dem! Vansinnigt, men ack så fint det blev när det var färdigt!

Tre lådor återstår fortfarande, innan allt är utbytt:


Såhär fina blev de lådor vi gjorde färdiga igår:



I varje låda har jag lagt prickigt hyllpapper som jag hittade på MAXI.

1 kommentar:

  1. Varfor ska det vara latt nar det kan vara svart??? Du far ta en oversiktsbild over hela koket nar de sista ladfronterna ar pa plats. Forstar att ni ar nojda.

    Fint med pappret ocksa. Jag la bara presentpapper i mina lador. Det haller ju sadar. Far val investera i riktigt ladpapper for man blir glad nar man oppnar och ser det.

    SvaraRadera