söndag 23 oktober 2011

Walk-in-closet

Förra helgen var det äntligen dags att tapetsera i min lilla garderob. Varken jag eller fästmannen är särskilt rutinerade tapetserare, men trots det valde jag en tapet med klurig mönsterpassning från InTrades förtjusande kollektion un Bisou de Madame Pitou (bara namnet!). Alla andra tapeter var trista och tradiga i jämförelse, så jag hade liksom inget val.


Mamma och pappa lånade ut sitt tapetserarbord och sina piffiga verktyg och sedan var det bara till att sätta gång.


Färdigt! Fästmannen har även lagt ett grått eklaminatgolv och satt dit golvlister. Jag fyndade en pärlemorskimrande taklampa på Ellos.


Så fint, så fint! Nästa steg är att köpa och få upp hyllor och stänger och hänga upp alla fina klänningar. GLAMOUR!

7 kommentarer:

  1. Jattefint! Finns det en ruta over till en syster?

    Nu far du leta efter en tung rosoljemalning att matcha det hela med.

    Fin lampa ocksa! Nagot sadant jag drommer om om jag nagonsin far ett conservatory!

    SvaraRadera
  2. Det finns många rutor över!
    Igår köpte vi konsoller och hyllplan och på lördag åker vi på äventyr till ikea för att klura vidare på stänger och annat smart och fint.

    SvaraRadera
  3. Man far nar som helst skicka ett nagot storre kuvert med en ruta i(garna med fagel i mitten...) soderut. Hade passat finfint i mitt syrum minsann.

    Vad tanker du for stil darinne? Farg pa hyllor och sa?

    SvaraRadera
  4. Ska försöka hålla mig till vitt på den fasta inredningen. Lådor och sånt hade varit fint i blekrosa. Mina Agent Provocateur-boxar kommer att passa in utmärkt :)

    SvaraRadera
  5. Oh ar det fran deras heminredningsserie?

    Man kan ju alltid mala! De ar fiffiga nar det galler att blanda farger i maleributikerna sa du kan sakert fa din dromrosa!

    SvaraRadera
  6. Nä inte från deras inredningsserie. Har ju samlat på mig en del kartonger och tjusiga kassar därifrån genom åren, hehe. Ber alltid om att få det inslaget när jag handlar något där :)

    SvaraRadera
  7. Så tjusig tapet och modigt att ge sig på det utan vana.

    Angående bröllopsklänningsjakten. Jag samlade till att börja med en hel drös med inspirationsbilder i en mapp och valde ut detaljer som jag visste att jag absolut ville ha på min klänning.
    Stilen visste jag sedan innan att det var en 50-talsklänning jag ville ha och när jag hade en ganska så klar bild av vad jag letade efter så började jag söka på etsy, ebay, tradera, i vintagebutiker online runt om i världen osv. Jag använde alla möjliga sökord för att jag inte skulle missa klänningen och tillslut hittade jag den på Etsy i precis mina mått.
    Det är viktigt att man känner sig helt säker på klänningen så ställ mängder med frågor, be om bilder ur alla vinklar och finns klänningen i Sverige skulle jag definitivt prova den innan. Det klickar liksom i hjärtat när man hittar rätt. :)

    Vet du ungefär vad du är ute efter?

    SvaraRadera