onsdag 13 juli 2011

Måla porslin

Igår pa pysselgruppen var det fullt hus. Alla stadens damer i 70-årsåldern var där. Och jag och min väninna.

Gårdagens tema var porslinsmålning. Det var mycket roligare än jag trodde. Det är tom så jag funderar på att boka en målarkväll på den lokala paint your own pottery. Tidigare har jag fnyst lite på näsan, men nu är jag omvänd.

Muggen står nu på tork innan den ska bakas i ugnen. Eftersom vår ugn har ett ganska opålitligt humör tyckte jag att det var lika bra att fota innan bak. Notera förresten också att det är en mugg for vänsterhänta kaffedrickare. Så trött på att aldrig få finsidan upp. Men nu är det fixat!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det verkar med dessa pysselgrupper. Jag skulle så gärna vilja gå i en mattvävargrupp, men det verkar bara finnas för pensionärer. Men om du nu har lyckats nästla dig in bland äldre damer, så varför skulle inte jag?

    SvaraRadera