torsdag 23 juni 2011

En blir två

Man tar ett nattlinne, som är fint men som dessvärre korvar sig när man sover i det, och klipper det i två delar. Sedan kommer man ihåg Lillasyster S's tantråd - när man tror att man nålat klart så nålar man lite till. Sedan syr man. Och vips har man en ny tröja. Men inte nog med det... biten som blir över är precis lagom till en finfin filt till Poppen. Så nu behöver jag inte oroa mig att vi inte matchar när vi är ute och går med barnvagnen. For tydligen ska man det har jag läst... hur hade det sett ut om jag kom i röd tröja och Poppen låg under en blå filt - huua! Men som sagt nu är vi skönt grönrandiga båda två.

Och som parentes kan jag lägga till att jag lyckades undvika lockiga sömmar. Den enda lockigheten är den noga designade virkade vågiga kanten.


1 kommentar:

  1. Precis, nåla nåla nåla!

    Mycket imponerad av den virkade kanten!

    SvaraRadera