måndag 28 november 2011

Fryst kyckling.

För någon vecka sedan var jag uppe på vinden för att kika i fästmannens jul- och påskkartong. Hade hört talas om att det kunde finnas en eller annan skatt från hans mormor i den, men tyvärr hade även en mus eller råtta fått nys om detta och haft kalas. Jag har försökt rädda det som räddas kunde, men allra mest har jag kämpat för det här oemotståndliga kycklinggänget:


De luktade vedervärdigt när jag packade upp dem, men var annars vid gott mod, så jag började med att slänga in dem i frysen ett par dygn. Därefter stoppade jag ner en liten kopp med äppelcidervinäger i påsen och lät den stå några dagar. Nu har jag släpp dem fria och de är i finfin form.

3 kommentarer:

  1. Far vi se det lilla romantiska brudparet pa toppen av tartan i augusti?

    SvaraRadera
  2. Kycklingromantik på bröllopstårtan -tål att tänkas på, haha.

    SvaraRadera