torsdag 21 april 2011

Kelly Louise Judd.

Nyligen så unnade jag mig att beställa en art print av Kelly Louise Judd, konstnären bakom http://swanbones.blogspot.com/ En sådan bild förtjänar sin ram, men ramar är rackarns dyrt! Började med att leta i lågprisbutikerna utanför stan, men hittade ingen ram som var tillräckligt stor. Chansade och gjorde ett besök i en second hand-affär och hittade en gammal ful korsstygnstavla, föreställande ett gråtande barn. Den hade just prissänkts från 75 kr till 20 kr, förmodligen tack vare motivet. Hur som helst, ramen var fin! Köpte ett vitt kartongpapper och mätte och skar tålmodigt ut en passepartout, monterade bilden, KLART!


Tavlan heter Forest sleep och ska hänga i sovrummet, ovanför sängen.

2 kommentarer:

  1. Oh vad fint det blev. Och vilken snygg ram! Passar ju utmarkt. Ska nog halla ogonen pa secondhandaffarernas ramar har ocksa. Fast jag ar lite lat med passepartout:en... fast det ar ju definitivt vart det! Valdigt fint. Den kommer ni att sova gott under. Vad sa vannen om rodluvan och vargen? Jag foreslog den for mannen men han tror att den kommer att skramma barnen.

    SvaraRadera
  2. Det är pilligt som attans att fixa passepartout, men det lyfter verkligen bilden, så ja, det är faktiskt värt det. Min vän blev väldigt överraskad och glad över sin bild. Jag hade kunnat tänka mig den själv. Roligt att ge bort saker man själv tycker om. Nöjd!

    SvaraRadera