onsdag 6 oktober 2010

Paus fran Storverken

Just nu virkar jag pa tva av varldens storsta filtar. En gosig i rosa ull (fargen heter raspberry.. mmm) som jag ska mysa under i soffan och en annan i rosa och gratt plastgarn (akryl), den senare ar mest till for att vara dekorativ, men trots allt ar den ocksa forvanandsvart varm och mysig. Jag har ocksa en tredje varldens storsta filt i huvudet som jag klurar pa. Eftersom dessa projekten tar en halv livstid att fardigstalla ar det latt att mindre saker tranger sig i kon... Senast i raden tranga-sig-fore-projekt ar ova farg och rakningsbollar till Lilla A.






De ar inspirerade av stenar, vilket efter katten ar det basta Lilla A vet. Planen ar att det ska bli tio stycken bollar i tio olika farger. Trist nog hade jag bara nio olika fargers garn hemma sa vantar nu pa leverans. Men sadana sma petitesser hindrar turligt nog inte Lilla A fran att leka med dem. De hystas vilt omkring och vi hittar sma bollar pa de mest underliga av stallen.

2 kommentarer:

  1. Fina och pedagogiska, bra kombo. Mamma kanske kan bidra med en tionde färg? Hon har ju liksom en del i sina gömmor ;)

    SvaraRadera
  2. Jo det ar det som ar tanken.. jag har bestallt lila garn sa i slutet av manaden blir det boll nummer tio...

    SvaraRadera